miércoles, 2 de septiembre de 2009

FINAL DE TEMPORADA (JUNY DEL 2008 - SETEMBRE DEL 2009)


Hola a tots i totes,

Porto tot l’estiu pensant en això del Café de la Charlotte i he decidit plegar. Bé, aquí els meus motius:

En PRIMER LLOC per que en aquests dos mesos d’estiu he estat fent un repàs pels meus objectius i m’he adonat que no s’han complert. Eren principalment aquests:

1. Fer un cop d’ull a tot el moviment artístic de Girona i rodalies (fent-se extens a Catalunya en menor mesura). Entrar-hi en contacte per crear xarxa.
2. Crear un espai virtual (i també físic un cop al més) on parlar d’art d’una manera llana per tal de tractar diferents punts d’interès propi o col·lectiu del fenomen artístic. El meu interès principal era qüestionar i intercanviar informació així com realitzar projectes comuns de caire artístic o intel·lectual.
3. Entendre i intentar combatre el rebuig que l’art contemporani (s’entén des de finals del s. XIX fins als nostres dies) genera en una gran part de la població. En aquest punt m’interessava qüestionar la critica de l’art i la forma com es difon.
4. Crear un petit experiment col·lectiu: Un col·lectiu on el meu paper es limitava a coordinar, en cap moment organitzar.

Des de un principi tot això ha estat pensat com a quelcom experimental. Si més no experimental pel mi, en aquest sentit sí he assolit aquest 4º objectiu.

M’he adonat, d’una manera molt grata, que tothom ha estirat la meva idea cap a casa seva i l’ha usat com ha volgut. Del Café de la Charlotte que en realitat no és més que fum (un nom i res més). Tothom n’ha pres el que li convenia i n’ha ignorat el que no i això m’ha semblat que com a experiència ha estat interessant tot i que, en algun moment, la meva passivitat m’ha perjudicat.

En SEGÓN LLOC, ja sabeu que cansa molt això “d’estirar el carro” i no m’he trobat, per part dels serveis públics (la X), massa recolzament. Vaja, potser n’esperava un altre cosa. El cas es que al llarg d’aquest any l’interès i el recolzament ha anat en detriment i estant sola no em surten les comptes:

Satisfacció personal = {(Temps personal dedicat – diners) + Esforç}X

Que hi farem, la X m’ha fallat.

En TERCER LLOC, aquest Octubre començo un Màster, com ja sabeu, i li vull dedicar tot el temps possible. A més a més aquest estiu m’he posat les piles en aspectes professionals (Ja sabeu que actualment treballo 4 dies al més fent enquestes als súpers, vaja, una puta merda) i tinc alguns projectes per dur a terme que m’ocuparan molt esforç i temps.

SOBRE QUE FARÉ A PARTIR D’ARA I QUE US PROPOSO A VOSALTRES

Francament penso per la majoria de vosaltres no canviarà res (em sembla que alguns si us assabentareu que he plegat ;P) i per altres només canviarà a mitges.

EL BLOC: Queda tancat (o millor dit: congelat) però tothom que vulgui escriure la seva critica o opinió i tingui ganes que els altres hi diguin la seva ho pot fer al grup (Fòrum) d’internet. Penso que ho llegirà més gent així, que no pas al bloc. El bloc segons el comptador de visites no se’l mira ningú i a mi em suposa un esforç de manteniment inútil.
LES QUEDADES MENSUALS: s’anul·len. Els divendres tindré pràctiques a partir d’Octubre durant tot aquest any pel Màster i la majoria de les tardes també les tindré ocupades. Si tenim ganes de xerrar penso que ja ho podem fer junts o per separat enviant-nos un mail. Per Octubre em donaré de baixa al Centre Cívic que fa temps que ho estic desitjant.
SORTIDES: Deixo de organitzar coses per tothom. Això alguns ni sabeu que vol dir però els que fa més temps que quedem saben que aquest any he estat organitzant sortides i quedades per diferents coses.

EL FÒRUM: aquest queda obert i ven obert! Es una forma fantàstica de mantenir-nos en contacte sense que ningú hi hagi de gastar temps de manteniment.

Algunes sortides no han sortit del tot bé per malentesos i aquest és un dels motius principals pel que prefereixo deixar de muntar coses: no vull més queixes en quelcom voluntari i lliure. Des d’un principi un dels meus objectius principals era no convertir-me en una mena de monitora d’esplai i pel que veig això ha estat precisament en el que m’he convertit.

Us proposo que sabent que la majoria tenim uns interessos semblants feu ús del fòrum i dels mails de tots si us ve de gust anar a veure coses acompanyats. Jo així ho faré, però insisteixo no tornaré a organitzar cap sortida general que s’anuncií a l’agenda de Girona com les de l’any passat. Espero que, com alguns de vosaltres feu, quedeu o aprofiteu per anunciar les vostres coses (exposicions, excursions culturals...). Si algú de vosaltres organitza alguna cosa intentaré apuntar-m’hi! No deixeu de enviar-me les vostres exposicions els que en feu. Jo per la meva part sempre que sàpiga alguna informació que pensi que us pot interessar us la enviaré.

I per últim volia dir que no es pas que enterri el meu projecte, es més una mena d’Stand by o que es converteix en un fòrum i prou i que potser torna a engegar-se si alguna institució, fundació, associació o grup de persones em recolza. Es massa feina i massa responsabilitat per una sola persona que a més a més no hi vol dedicar més el temps i l’esforç que “cobra”.

................................................................................

Si ets un dels 5-6 lectors habituals i fidels d'aques bloc només dir-te que MOLTES, MOLTÍSSIMES GRACIES i si vols seguir lleguint alguns dels nostres articles, comentaris o altres pots fer-ho aquí.

Meritxell Gil

No hay comentarios: